Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Schwarzkopf Poly Blond icy vanilla recension

hårvård Blonderat mörkbrunt hår hemma, Misslyckad blondering, Orange hår efter blondering, Salong Greta garbo, bleka utväxt själv, recension av schwarzkopf poly blond, schwarzkopf poly blonde icy vanilla Permalink2
Skrev för ett tag sen här på bloggen om att jag köpt in denna för att blondera mitt hår. Nu har jag testat och det blev absolut inte bra. Det blev orange med olika skiftningar. Inte snyggt!
 
Ååh vad irriterande att Mood pärlblond fått en ny formula, den var ett säkert kort, men nu.. ja nu har jag slitit på mitt hår i onödan, o ser dessutom riktigt hemmablekt ut. Bokat en frisörtid om tvåveckor o får bara tugga i mig att mina frisörkostnader nu har ökat rejält. En bottenfärg och folieslingor går ju loss på minst 2000 kr kanske 3000 kr till och med, sen ska man in o göra utväxten var 6 vecka vilket landar på en tusenlapp. Känner mig så gnällig för detta, då jag tycker det är en tråkig kostnad. Men jag har ju mörkbrunt hår och brukar bleka upp till en mellanblond så det kan också vara skönt att slippa gegga o mixtra hemma o veta att det kommer bli bra o att håret inte slits i onödan.
 
Min frisör som jag brukar klippa mig hos är jätteduktig på färg också, hon finns i Solna på Salong Greta Garbo. Här nedan är en bild på mitt hår före och efter som jag lånat från Salong GG’s instagram. Som ni ser på datumet är det jättelänge sen jag unnade mig detta sist, o hon är jätteduktig så jag ser framemot att bli riktigt fin i håret igen. Nu ser jag ut som bild ett ungefär, fast utan utväxt. 
 
#1 - - Fitnessfia:

Ja, det där med frisörer och färgning/blekning är min största skräck. Jag har blivit misshandlad i håret både av frisörer och av mig själv på hemmaplan. Mitt värsta minne är från Thailand, där mitt hår började gå av för att de använde så starka blekmedel. Ett annat hemskt ett var när jag körde "blonde spray" hemmablekning, och håret blev som svinto!

#2 - - Alexandra:

Jag går alltid till samma frisör och har gjort så i ca 10 år! Var där igår faktiskt och gjorde en hel förändring, från blond till kopparröd. ;) För mig brukar det dock gå på strax under 2000 kr med folieslingor...men det beror nog lite på var frisören ligger.

Till top