Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Få bort orange ton på blekt hår

hårvård Orange hår efter blondering, få bort oranga toner, hemmablekning, mood pärlblond, schwarzkopf poly blonde icy vanilla Permalink3
 
 
Jag och mitt hår alltså, nu är det för orange och det kliar i fingrarna att få rätta till det!
 
Förut använde jag alltid Mood pärlblond med perfekt resultat. Mood gjorde om formulan på sin pärlblond och den blir inte så bra som dem blev förut. Snarare blir den extremt dålig sen den omformulerades. Den bleker inte lika mycket och den dämpar inte orange, utan gör håret MER orange.

Jag letar fortfarande efter den perfekta ersättaren till Mood pärlblond.. Vill att den ska bleka så där lagom mycket och samtidigt ha pärliga eller askiga pigment. Har köpt hem denna nu och ska göra den så fort jag får tid över. Den ger ju hopp, både kalla pigment och 4 nivåers blekning= precis vad jag behöver. 
 
#1 - - Hanna Karlsson:

Hoppas att färgen motsvarar förväntningarna!

Svar: Tack så mycket🙂
Hanna

#2 - - Alexandra:

Hoppas det blir som du vill! Alltid lite svårt när man färgar håret själv hemma.

Svar: Ja visst är det, tack det hoppas jag med☺️
Hanna

#3 - - Helena Roth:

Haha - enda gången jag vågat mig på att färga håret hemma blev det katastrooooof! Alldeles morotsfärgat hår, och fast jag älskar morötter, är mor, och heter Roth i efternamn, så tyckte jag det blev lite väl mycket. Tog mig illa kvickt till frisören som fick rädda det som räddas kunde. :-)

Svar: Hahaha Vad rolig du är en mor som heter Roth i efternamn! Men inte lika kul att bli morotsfärgad förstås. Det har hänt mig med o det är då man vill resa tillbaka i tiden o ändra sitt hemska håröde ;)
Hanna

Till top