Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Hudvårdsdag skrubb skrubb!!

Hudvård Dr Organic, Dr Organic Dead Sea Mineral Bio-Plasma Mud Mask, ansiktsmask, blogg hudvård, blogg om hudvård, hemmaspa, hudvård, hårborttagning, kokosolja, lermask, mask, peela, silkepil, torr hy, örtbad Permalink2

 
Jag älskar när en helg ger utrymme för både en skön sovmorgon fram mot lunchtid och sedan flera timmars hudvårdande SPAaktiviteter hemma. Det ger guldkant på tillvaron!
 
Nu ska jag börja med det tråkigaste först, men som är skönt att ha gjort. Nämligen silkepila benen med Braun Silkepil. Jag har använt Silkepil sedan 90talet och tycker det är det bästa sättet att ta bort hår på benen och på bikinilinjen. Jag brukar peela benen innan för att det hjälper hårstråna att inte ligga emot huden och alltså får man bort mer och slipper inåtväxande hår. Silkepil kan göra ont på den som är ovan och har grova hår. Men håll i, om man kör en gång i veckan så känns det knappt efter några månader och det är så skönt att slippa raka sig, särskilt nu på sommaren!
 
Sen ska jag bada örtbad, jag har en badkräm som doftar av rosmarin, riktig härlig SPAkänsla ger det. Innan jag tappar upp det tvättar jag håret o lägger i en inpackning. Tvättar även ansiktet o lägger en ansiktsmask. Idag blir det Dr Organic Dead Sea Mineral Bio-Plasma Mud MaskDen är djuptverkande, rengör porerna, reglerar hudens oljeproduktion samt motverkar ålderstecken. Den är så skön att lägga på, svalkande och doftar örtigt och gott!
 
Innehåller bara bra ingredienser:
Aloe barbadensis leaf juice, Aqua, Kaolin, Glycerin, Coco-caprylate, Glyceryl stearate, Cetearyl alcohol, Cetearyl glucoside, Illite, Maris limus extract (dead sea mud), Carrageenan, Plankton extract, Butylene glycol, Arginine ferulate, Ascophyllum nodosum extract, Fucus vesiculosus extract, Laminaria digitata extract, Citrus aurantium amara (bitter orange) leaf oil, Citrus aurantium dulcis, Citrus nobilis (mandarin) peel oil, Pinus sylvestris (pine) needle oil, Thymus vulgaris (thyme) flower/leaf oil, Mentha arvensis herb oil, Mentha spicata herb oil, Tocopheryl acetate, Sodium stearoyl, glutamate, Benzyl alcohol, Salicylic acid, Sorbic acid, Sodium phytate, Sodium dehydroacetate, Phenoxyethanol, Potassium sorbate, Ascorbic acid, Citric acid, Limonene, Linalool.

Har du acnebenägen hud ska du dock inte använda denna mask då den innehåller carrageenan som är kraftigt comodogent, aknetriggande. På min torra hy är den härlig, så för alla hudtyper utom de med acne samt de mest känsliga rekommenderar jag denna. 
Sen smörjer jag in hela kroppen med ekologisk kokosolja som är underbart på huden  och gör min vanliga hudvårdsrutin i ansiktet. 
 
 
#1 - - Malin Lundskog:

Snacka lyxdag! Låter härligt

Svar: Eller hur, det är gött att unna sig ibland:) Hoppas du har haft en fin start på din vecka o unnat dig något som gör dig glad:)
Hanna

#2 - - Helena Roth:

Låter som du haft en riktigt bra dag!

Svar: Tack, det hade jag:)
Hanna

Till top