Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Bästa löspudret, recension av Tikei finishing veil

Produkttips bästa löspudret, finishing veil, löspuder, mineralpuder, tikei, tikei recension Permalink0
 
 
Kom på att jag bara måste tipsa om Tikeis finishing veil, den är det absolut bästa löspudret jag testat! Så här beskrivs den på Tikeis hemsida:
 
"TiKei Finishing Veils innehåller mineraler som suger upp överflödig olja och ger en porslinsliknande finish. Används som ett puder för att fixera makeupen.

• Passar även torr och känslig hy
• Håller glansighet borta under dagen"                                                                                                                       
 
Den finns i två varianter, matte och glow. Jag bara älskar glowen den ger en snygg lyster men glittrar ejJag har ju torr hy men får plitor då o då o kan bli glansig under dagen. Den här är så sjukt bra att du kan köra på rakt på en nylagd fuktig hudkräm om du vill vara osminkad men "icke blank", eller rakt på en superkladdig nyapplicerad foundation. Jag gör detta varje dag o det blir inte kakigt o inte ojämnt. Kan inte fatta hur den kan lägga sig så jämnt trots att man är fuktig av tex hudkräm på olika delar av ansiktet. Brukar även ha med denna i väskan för att bättra på om man haft en lång dag o vill fräscha till. Oftast behövs det dock inte, den gör så att min foundation sitter hela dagen. Jag gillar den ännu mycket mer för att den bara innehåller rena ingredienser:
 
Mica, Calcium Carbonate, Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491)
 
Då den innehåller titaniumdioxid och järnoxider bidrar den även med solskydd. Du bör dock ha en solkräm med zinkoxid varje dag för att få fullgott skydd mot UVA och UVB.
 
Pris 169 kronor, superbilligt för en så bra produkt!
 
Mitt betyg är: full pott!
 
 
 
Till top