Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Ansiktsmask med C vitamin

Hudvård, Produkttips ansiktsmask recension, c vitamin, gojibär, hudvårdsblogg, lystergivande ansiktsmask, matis, skincity Permalink4
 
Som jag skrev i inlägget igår så klickade jag hem fler produkter än ögonkrämen och rengöringen från Priori. Vad kan kännas mer uppiggande än en vitaminer att kräm på ansiktet? Jag hittade en härlig en i denna pigga orange tub. Det är en ansiktsmask från Matis  med c vitamin. Den heter Vitality by M VitaminiC Mask och finns på SkinCity för 229 kronor. Det är en mask som verkar uppfriskande och som ger hyn ny lyster samtidigt som den tillför fukt. Vitamin C är dessutom  bra mot pigmentfläckar och ojämn pigmentering som jag personlig alltid kämpar mot. C vitamin förbättrar hudens struktur och gör den mer tålig mot solens skadliga strålar.
 
Masken innehåller gojibär som är  mycket rika på c vitamin, b vitaminer samt en mängd andra antioxidanter.
 
Man kan använda denna mask ett par gånger i veckan. Den ska verka på rengjord hy i cirka 10 minuter.
 
Fullständig ingrediens lista,  inci:
Water, Butylene Glycol, Glycerin, Cyclohexasiloxane, Propylene Glycol, Dipropylene Glycol, Lycium Barbarum Fruit Extract, Ascorbyl Glucoside, Zinc Gluconate, Sodium Citrate, Dimethicone, Ethylhexylglycerin, Magnesium Aspartate, Xanthan Gum, Tocopherol, Citric Acid, Copper Gluconate, Ammonium Acryloyldimethyltaurate/Vp Copolymer, Dimethiconol, Fragrance (Parfum), Caprylyl Glycol, Potassium Sorbate, Acrylates/ C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Phenoxyethanol, Benzotriazolyl Dodecyl P-Cresol, Cyclopentasiloxane, Sorbic Acid, Red 4 (Ci 14700), Triethanolamine (Tea), Methylisothiazolinone, Yellow 6 (Ci 15985), Limonene, Linalool
 
 
 
 
 
 
#1 - - Nina Hansson:

Den verkar jätte bra! tack för tips :-)

Svar: Hej Nina!Tack för din kommentar, ja c vitamin är verkligen godis för huden, det säger forskningen också. :)
Hanna

#2 - - Nina Hansson:

Ja absolut :-)

#3 - - Pelle:

Jag hade nog rekomenderat www.blackhead.se deras produkter är grymt bra när det gäller Peel-off Mask.

Denna krämen hjälper dig att bli kvitt pormaskar direkt!

#4 - - Felicia:

måste pröva den

Svar: Ja gör det Felicia! Den är verkligen superhärlig! :)
Hanna

Till top