Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Benton snail bee high content essence

Produkttips Aloe Vera, Benton, Benton snail bee high content essence, Essence, Hyperpigmentering, Snail mucin, hudvårdsblogg, jämnar ut hudtonen, k-beauty Permalink4
 
 
 
Nu har jag testat Bentons Snail bee high content essence några gånger. Det är en av k-beauty produkterna som jag beställt från YesStyle och som kom tidigare i veckan.
 
Jag blev nyfiken på att prova en produkt som innehåller snigel mucin, trots att det låter lite motbjudande. Det finns inte så mycket forskning på om snigel mucin, alltså snigelns slem, verkligen hjälper huden på något sätt. Det är dock möjligt att man kommer att kunna verifiera några av dess påstådda fördelar om det forskas mer på det. Jag har hittat några mindre studier som tyder på att snigelslemmet hjälper mot acneärr.  Det finns dock inga bra studier som visar att det har antiage effekt. Man vet att snigelslemmet innehåller en hel del nyttigheter för huden, (hyaluronsyra, glykolsyra, peptider med mera) men i vilka koncentrationer är svårt att kontrollera. 
 
 
Jag har inga förväntningar på just snigelslemmet i denna produkt. Men tycker det är roligt att testa, återkommer med en recension då jag prövat den en längre tid. 
 
Benton snail bee high content essence innehåller en hel del andra aktiva högkvalitativa ämnen som gör att jag vill använda den. Den innehåller azaleic acid och Arbutin som ger en jämnare hudton och ljusar upp pigmentfläckar. Den innehåller Aloe Vera som lugnar och läker och en hel del annat gött! Pricken över i är att det inte finns något acnetriggande eller irriterande i den. 
Fullständig ingredienslista hittar du här
   
Återkommer med recension då jag testat en tid o ser hur den påverkar min hy. 
#1 - - Ida:

Åh, vilken härlig blogg. Älskar allt som har med hudvård att göra! :)

#2 - - Ida:

Åh, vilken härlig blogg. Älskar allt som har med hudvård att göra! :)

Svar: Men tack så jättemycket Ida, vad glad jag blir!
Hanna

#3 - - Ingela:

Hudvårdsblogg...spännande! Det är faktiskt något som jag har börjat intressera mig alltmer för. Alltså huden, vad som påverkar den och inte.

På vilket sätt påverkar alkohol huden? Kan du något om det?

Svar: Kul att du fått intresse för hudvård. Du är så välkommen att kika in här o läsa o fråga! Intressant fråga om hur huden påverkas av alkohol. Jag kan skriva ett inlägg om det. Menar du som dryck eller som ingrediens i hudvård😊?
Hanna

#4 - - Tess Mabon:

Intressant...påminner mig om att en hund jag känner fick äta tabletter mot sin artros som innehöll extrakt från grönläppad mussla.
Och min reflektion kring snigel slem och grönläppad mussla....jamen, hur kommer en forskare ens på att testa och testa kring allt detta egentligen? Galet och bra!

Svar: Vad spännande med musselextraktet i artrosmedicinen.😊. Tycker också det är fantastiskt vad man kan hitta bland djur och natur till både huden och mediciner o allt möjligt annat😊
Hanna

Till top