Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Min hudvårdsrutin del 2.

Hudvård Benton snail bee high content essence, Clinique all about Eyes rich, Hada labo aha+bha face wash, Hudvårdsrutin, Nakeup face 10% AHA scaling cream, Nattkräm med syror, blogg om hudvård, k-beauty Permalink1
God förmiddag alla glada! Här kommer min kvällsrutin som den ser ut just nu:
 
1. Rengöring
Hada labo AHA+BHA face wash mild peeling.
Detta är en tvätt med hudnära pH och inga starka tvålämnen. Den innehåller en låg halt av både Aha och bha syror som exfolierar pytte.
 
 
2. Serum
Benton snail bee high content essence
Den ska minska porstorlek, boosta kollagennivåer och minska inflammation o rodnad.
 
 
3. Nattkräm
Nakeup face 10% AHA scaling cream. Jobbar regenererande, ger bättre textur o motverkar rynkor samt jämnar ut hudtonen genom att den innehåller 10% glykolsyra som exfolierar. Innehåller även niacinamid för jämnare ton o mindre porer. Känns som jag tjatar om niacinamid hela tiden, men det gör verkligen skillnad på min hy.
4. Ögon
Clinique All about Eyes rich
Ger fukt. Punkt. Är extremt torr runt ögonen nu när jag ammar o måste prioritera fukt på detta område. Den gör vad den ska som fuktgivare, inget mer. 
 
Ibland kör jag med nattmask och andra produkter om jag upplever att min hy behöver det. 
 
#1 - - Elisabet:

Inspirerande. Låter som att verkligen ge sin hud omtanke.

Svar: Åh tack! Ja det är härligt att pyssla om sig själv!
Hanna

Till top