Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Secret Key - Starting Treatment Essence - Rose Edition

Produkttips Essence, Hudvård blogg, Hur använder man essence, Kbeauty, Koreansk hudvård, Secret key, Secret key starting treatment essence recension Permalink3
 
Här kommer en recension av ännu en härlig
k-beauty produkt. Det är en essence från koreanska hudvårdsmärket Secret Key. Den heter Secret Key - Starting treatment essence- rose edition. Den kom i mitt stora paket med produkter jag beställt från Yesstyle. Priset på denna är 122 kr.
 
 
 
 
 
För dig som inte hört talas om en essence så kan jag förtydliga lite:
 
En essence är en produkt man använder efter rengöring morgon och kväll. I en koreansk hudvårdsrutin används essence ofta efter rengöring och toner, Jag använder dock inte toner just nu eftersom jag har en rengöring med bra Ph-värde redan. Dessutom rekommenderas inte toner före just denna. Alltså rengör jag, klapptorkar ansiktet o häller sedan essence i min kupade hand o skyndar mig att klappa ut den i hela ansiktet. Man kan ju också ta essence på en bomullspad o mjukt stryka/badda på. Jag gillar att splascha på den med handen då det känns skönare samt att man slipper slösa produkt som sugs upp av bomullspaden.
 
 
 
Det finns ju miljarders med essencer så hur vet man vilken man ska välja? Jag läser ju alltid på mycket mest utifrån ingredienser och forskning om olika ämnen men också utifrån recensioner. Sen funkar ju inte en produkt för alla utan man måste såklart utgå från hudtyp och behov.
 
Denna essence från Secret key är anpassad för alla hudtyper o är anti-age, kontrollerar hyns sebumproduktion o därmed motverkar den blank hy och acne, den ger fukt, lugnar samt ska jämna ut hudtonen.
 Vad mer kan man önska sig?
 
Den innehåller ingen alkohol o inget potentiellt acnetriggande. Därav hamnade den i varukorgen direkt när jag efter många timmars googlande hittade den o min jakt på essence var över. 
 
Starting treatment essence från Secret key innehåller 94% galactomyces yeast ferment. Det är ungefär som probiotika/mjölksyrebakterier som är nyttiga att äta fast man lägger det på huden då. Kortfattat kan jag säga att det är väldigt bra för hyn och innehåller en hel massa nyttigheter som bidrar till en frisk o fräsch hy.
 
Nu har jag bara använt denna i drygt två veckor så jag behöver mer tid för att kunna uttala mig om vad den gör för min hy långsiktigt. Det kommer en recension om det. Känslan är dock väldigt härlig, mina porer ser mindre ut o huden känns återfuktad o inte stram. Den innehåller även Niacinamide som är en av mina favvoingredienser. Hela ingredienslistan:
 
 Galactomyces ferment filtrate, dipropylene glycol, niacinamide, glycerin, citrus grandis (grapefruit) seed extract, acorus gramineus root/stem extract, perilla ocymoides leaf extract, rosa centifolia flower water, adenosine.
 
 
 
 
 
#1 - - Alexandra:

Verkar vara en bra produkter. 🙂

#2 - - Alexandra:

Verkar vara en bra produkter. 🙂

#3 - - Anonym:

Kanske är utmärkt bra, vad vet jag.
Galactomyces, låter som svamp. Och jäst eller jäsningsmedel på det. Vi har naturligt med svamp på kroppen och att tillföra jäst kan orsaka att den naturliga svampen plötsligt får kraftig tillväxt. Så var försiktig med det.

Svar: Jag funderade också lite på det när jag skrev inlägget. Tack för att du delar denna kloka reflektion. Jag ska kolla upp mer kring detta o återkommer om det i min recension av produkten då jag använt den en längre tid.
Hanna

Till top