Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Fredagsmys i badet - känn in helgen

Hudvård acne, ansiktsmask, gurkmeja, hemmagjord ansiktsmask, lyster, pigmentfläckar Permalink0
 
Nu tänkte jag passa på att känna in helgen o slappna av lite genom att ta hand om mig själv. Ska hoppa in i badet o lägga mig där med en skön mask på ansiktet som ger fukt o lyster.
Receptet är som följer.
Blanda 2 matskedar grekisk yoghurt med en tesked gurkmeja och en matsked honung. Jag brukar värma honungen i micron lite så att den går att röra i . Gurkmeja är bra mot pigmenttfläckar och acne samt ger hyn lyster, en superkrydda! Hyn kan få en gul ton efteråt, men jag tycker bara jag ser friskare ut. Efter en eller två ansiktstvättar går den gula tonen bort. Huden blir så lystrig o känns fräsch o återfuktad!
 
 
 
 
 
 
 
Till top