Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Recension av Annie's Way Arbutin Hyaluronic Acid Brighting Jelly Mask

Recensioner Annie’s way, Hyperpigmentering, Kbeauty, Recension annie’s way Arbutin, Tips om bra hudvårdsprodukter, Yesstyle, annie’s way Arbutin + Hyaluronic acid jelly mask, blogg k-beauty, blogg om hudvård, jelly mask Permalink2
 
Annie’s way Arbutin + hyaluronic acid brightening jelly mask är en helt underbar mask! Jag köpte denna från Yesstyle i september o eftersom jag har så många produkter har jag inte hunnit testa den förrän nu. Så här beskrivs denna jelly mask på YesStyle:
 
  • Brightening, mositurizing, minimizing fine line, leaving skin radiantly bright.

     

  • Purifying your pores.

     

  • How to Use:

     

  • After cleansing the face.

     

  • Using a spatula to apply Jelly Mask evenly and approximately 0.3-0.5cm thickness.

     

  • Wipe off with tissue and rinse with water.

     

  • Apply skincare products or paper mask for heightened effect and two applications a week is recommended.

     

  • Pack Size - 250ml
Pris: 150 kr
 
IngredienserDistilled Water, carbopol 940, Hyaluronic Acid, Butylene Glycol, Arbutin Extract, vitamin E, vitamin C, Magnesium Ascorbyl Phosphate, Dipotassium Glycyrrhizinate, D-panthenol, Methylisothia-zolinone, lodopropynyl Butylcarbamate.
 
Den har massa bra saker i sig; C-vitamin, Arbutin, E-vitamin, hyaluronsyra, panthenol.. Denna mask är oerhört populär i Asien och Annies way är kända för sina effektiva masker. 
 
Känsla: Jag älskar hur denna känns på huden! Den känns väldigt svalkande fast den har förvarats i rumstemperatur. Känns uppiggande och uppfriskande på hyn. Den doftar nästan ingenting. Efter en stund stelnar gelén o då känns den ungefär som en lermask eller en äggvitemask som stelnat på hyn. Jag tog inte bort den med spatel som man ska, vill inte skrapa mekaniskt med nåt på hyn så jag sköljde med ljummet vatten. 
 
Funktion: Efter masken såg min hy frisk o rosig ut, med ökad lyster men samtidigt kändes hyn lugnare o inte så rödblommig o ojämn i hudtonen som den brukar vara. Porerna såg mindre ut även. Hyn kändes dock inte plumpad o maximalt återfuktad så jag lade på Clarins hydraquench fuktmask efteråt. Det blev en toppenkombo! Arbutin ljusar ju upp hyn, men det är inget man kan se efter bara en användning. Tänker att många uppljusande produkter som används regelbundet gemensamt bidrar till en jämnare ljusare hudton efter månader av användande. 
 
Köpa igen: Absolut!
 
Betyg: 9 av 10. 
 
 
 
 
#1 - - Ewaluvan:

Ibland behöver produkter inte ha nån större effekt. Lika viktigt är att man känner sig go. Tack för tipset!

Svar: Eller hur? En go känsla är också gött!
Hanna

#2 - - Mona:

Hur är det att prova nya produkter hela tiden? Vill du inte bara använda dem du trivs med, egentligen.

Svar: Haha nej då skulle ju min hobby självdö. Jag ääälskar hudvård o att prova nya produkter är ju skitkul! Det är ju liksom det som är mitt intresse- leta leta leta efter bra grejer, beställa, testa,testa leta vidare. Läsa ny forskning osv.. Det kommer alltid nåt nytt o man kan alltid levla upp även om man har sina favvos i skåpet att varva med. Precis som att jag inte vill äta samma mat hela tiden även fast jag har favoriträtter. Sen har jag full förståelse för de som inte är besatta av hudvård eller till o m ointresserade, då är du ju guld att köra på samma hela tin om det funkar!
Hanna

Till top