Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Min hudvårdsrutin just nu, del 1

Hudvård BareMinerals BB Primer-Cream, C-vitaminserum, Dr Organic, Hudvårdsrutin, Hyperpigmentering, Luminosa, blogg hudvård Permalink3
 
 
Jag gillar själv att läsa om andras hudvårdsrutiner så därför tänkte jag dela min. Jag delar upp det i två inlägg o börjar med min morgonrutin:
 
1. Rengöring:
 Minicare baby mousse wash 
Denna är avsedd för bebisar men passar perfekt att tvätta ansiktet med. Den har ett hudnära Ph-värde och innehåller ingenting portäppande eller irriterande samt inga starka tvålämnen. 
 
 
2. Serum:
Sr skincare C vitamin serum med ferulic acid. Detta är nog min absoluta favoritprodukt alla kategorier. Så fort den tar slut beställer jag en ny.
Den skyddar mot solskador den ljusar upp pigmenteringar, förfinar strukturen o ger glow. 
 
 3. Dagkräm
Sr skincare Luminosa
 Bästa bästa dagkrämen, kommer alltid tillbaka till denna. Innehåller Niacinamide som ger jämnare hudton och mindre porer.
 
 
4. Solskydd
The organic pharmacy cellular sunscreen spf 30
Solskydd som bara innehåller fysiska filter d.v.s. mineraler som skydd mot solens skadliga UVA- o UVBstrålar. Denna är utomordentligt bra på att skydda huden, men klibbig o lämnar en kletig känsla på huden. Börjar tro att det är oundvikligt när det är mycket zink i en solkräm men jag letar vidare. Zink behövs då den blockerar bättre än titandioxid. 
 
5. Primer
Bareminerals Prime time BB primer cream spf 50
Är silikonbaserad med fysiskt solskydd ger en lätt täckning o får efterföljande makeup att sitta bättre. 
 
Sen har jag en hudvårdsgarderob med produkter jag använder när huden har behov av dem.
 
#1 - - Fitnessfia:

Oj vad många olika produkter! Jag använde vissa av dessa förut också men har nu övergått till att endast använda kokosolja eller mandelolja i ansiktet och för att ta bort smink.

#2 - - Anonym:

Tack för att du delade med dig. Har varit på jakt efter nya produkter och fick nu tips på några jag ska titta närmare på

#3 - - Anonym:

Tack för att du delade med dig. Har varit på jakt efter nya produkter och fick nu tips på några jag ska titta närmare på

Till top