Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Vackra oktober

Allmänt Hudvård blogg, Höstmys, Solkänslig, Viva la juicy, exfoliera, glykolsyra, hudvårdsblogg, pH mätare, pH värde i hudvårdsprodukter, skönhetsprodukter, syrapeel Permalink3
Nu är ju detta en hudvårdsblogg o ingenting annat men jag bara måste dela med mig av detta fantastiska:
 
Så här underbart vacker var min vy idag när jag promenerade med lillan i barnvagnen längs Söder Mälarstrand.
 
Hösten är min favorit av de fyra årstiderna, kanske för att jag även fyller år snart. Men mest tror jag att jag mår bra av den friska klara luften, de härliga färgerna och att det blir mörkare på kvällarna. Då tänder vi brasan ofta här hemma o  jag myser mycket i badet m tända ljus o bra produkter på kvällarna. Dessutom brukar jag börja köra syrapeels på hösten eftersom solen inte är lika stark nu. Det innebär att jag penslar på en t.ex 30% glykolsyra och sedan sköljer av och tar på en neutraliserande gel. Jag har dock inte börjat riktigt ännu, tycker det är lite för soligt och ljust ännu. Hudens yttersta lager exfolieras ju bort så hyn blir väldigt solkänslig efter en syrapeel.
 
Igår lovade sambon mig att jag ska få ett litet ekskåp med marmorskiva ovanpå som vi ska ställa bredvid badkaret. Han tycker att jag har så mycket produkter stående överallt så jag behöver ett särskilt "badskåp". Världens snällaste:)
 
Till min födelsedag ska jag önska mig lite härliga skönhetsprodukter. Min son köpte denna parfym till mig för några år sen:
 
Viva la juicy gold couture.
Den är en helt underbar parfym med mjuk doft av vanilj och mysk. Den står på min önskelista ensam än så länge.
Det är sällan jag köper parfym till mig själv jag prioriterar alltid hudvård :) 
 
Till mig själv köper jag alltså hudvård i födelsedagspresent. Inget överraskningsmoment, men gött att unna sig lite extra. Kanske slår jag till på en digital pH mätare också. Jag är ju så taggad nu att kolla pH värdet i alla mina hudvårdsprodukter.
 
 
#1 - - angelicasvarld.blogg.se:

Ja hösten är ju en så vacker årstid...men alla årstider har ju sin charm men alla vackra färger under hösten är ju så fantastiska!

Önskar dig en fin kväll!

Svar: Ja eller hur Angelica :) önskar dig detsamma!
Hanna

#2 - - Karin:

Hösten är fin när det är fint väder som idag! Jag har varit ute och fotat. Härligt! Och - vad härligt att kunna längta till sin födelsedag! :-)

Svar: Ja visst är den! Jag älskar även när det är regn o rusk o riktigt gråväder då mår jag som bäst.. eller då solen står riktigt lågt som igår :)
Hanna

#3 - - Anna Forsberg/Webbtanten:

Jag älskar hösten! Färgerna är ljuvliga, men fr a så är alla måsten om allt man måste hinna med på sommaren borta. Man kan lugnt sätta sig med boken under filten med en kopp kaffe.

Svar: Samma här, visst är hösten underbar:) Tror det ligger en hel del i det du säger att sommarens måsten är borta o man kan njuta inomhus m en god bok i lugn o ro.Helt min melodi :)
Hanna

Till top