Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Paket från Feelunique.com

Produkttips bareMinerals, bb cream, bb primer-cream, feelunique.com, pigmentfläckar, prime time, solskydd, spf 30, tullavgift Permalink0
Igår fick jag äntligen hem det jag beställt från Feelunique. Så härligt att hämta ut paket med hudvård, som julafton för mig! Det jag fick hem är Prime Time™ BB Primer-Cream Daily Defense Broad Spectrum SPF 30 från BareMinerals
.bareMinerals Prime Time™ BB Primer-Cream Daily Defense Broad Spectrum SPF 30
Den beskrivs så här: Perfect, protect and prime - at the same time. With a hint of skin-perfecting coverage, this multi-tasking BB primer-cream diminishes the appearance of discolouration, uneven skin tone and imperfections while providing SPF 30 protection and defense against environmental stressors. Plus the silky, smooth formula combats flaky dryness, excess oil and the appearance of pores to perfectly prep skin for a flawless foundation application.
 

Det är alltså en primer som innehåller bredspektrum spf 30 och har bara fysikaliska filter, nämligen titaniumdioxid och zinkoxid. Den innehåller aloe vera som verkar lugnande och läkande på huden samt lakritsrot som hjälper att minska och förebygga pigmentfläckar. Den ska ge en naturlig täckning och hålla huden i balans så att man slipper torra fläcker och glansighet. Dessutom ska den göra porerna mindre synliga. 
 
Låter väldigt bra tycker jag! Köpte den för att använda till vardags då jag inte planerar att vara ute i solen så mycket. Jag tänker ha denna och mitt mineralpuder ovanpå, vilket kommer ge mig ett fullgott skydd. Jag har dock inte provat den ännu, recension kommer då jag testat hur den känns. Vore väldigt skönt om den är bra för då slipper jag ett steg i min morgonrutin, solkrämen. Då kommer jag att lägga denna efter att jag applicerat mitt serum och min fuktkräm.
 
Primern kommer i fyra nyanser: fair, medium, tan och light. Jag valde light.
 
Kostar 292 kronor på feelunique.com. Jag åkte på att betala tull men mailade dem om detta. Fick då veta att de har en "good will policy" som innebär att de betalar tillbaka tullavgift upp till summan av ordern, de svarade mig och återbetalade mig ett par timmar efter jag meddelat dem. Superbra!
Till top