Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Primer eller DD cream

Produkttips BareMinerals BB Primer-Cream, Decleor, decleor DD cream, prime time, primer med spf, skönhetsblogg, solskydd Permalink0
 
När så min kära Bare Minerals BB Primer-Cream tagit slut o jag måste köpa en ny började jag som nämndes i tidigare inlägg fundera lite på alternativ. Jag vet att jag i början av sommaren kikade på denna:
 
 
Så jag kollade upp den igen o såg att ingredienslistan är väldigt trevlig. Dvs inget acnetriggande o inget hudirriterande, samt att den har solskyddsfaktor 30 som kommer från enbart fysikaliska filter. Den låter ju jättebra och jag blev så sugen på att testa den! Här är ingredienserna:

Zinc Oxide (Nano), Titanium Oxide (Nano), Water (Aqua), Isohexadecane, Triethylhexanoin,Cyclopentasiloxane, Alcohol,Butyleneglycol,Diisopropyl Sebacate,Nylon 6/12,Pentaerythrityl,Tetraethylhexanoate,Aluminum Stearate,Alumina (Aluminum Oxide),Polyhydroxystearic Acid,Phenoxyethanol,Fragrance (Parfum),Peg/Ppg-18/18 Dimethicone,Iron Oxides (Ci 77492),Triethoxycaprylylsilane,Caprylyl Glycol,Disodium Edta,Tocopheryl Acetate,Iron Oxides (Ci 77491),Benzyl Salicylate,Hydrogenated Lecithin,Biosaccharide Gum-1,Iron Oxides, (Ci 77499),Maltodextrin,Moringa Pterygosperma (Moringa Oleifera) Seed Extract,Eugenol
 

Den beskrivs så här:
 
Med sin SPF 30, är Decléor’s Daily Defense UV protection idealisk att skydda hud efter kirurgiska ingrepp samt oönskad hyperpigmentering. Formulan innehåller tre huvudingredienser i form av Moringa Oleifera extract, som bildar en osynlig skyddande hinna på huden. Mineraler ger ett mycket högt skydd mot skadlig UVA och UVB strålning. Pigmenten i lätt hudtonad nyans bidrar till en perfekt och jämn hudyta direkt efter applicering. Denna ultralätta formula med perfekt hudskydd ger känslan av transparans och en helt felfri hud.
 

Det låter ju himla bra eller hur ?! Men jag har ju så klart googlat vidare efter omdömen och bilder på hur den ser ut på och det fick mig att bli osäker. Jag har hittat flera bilder där huden ser väldigt, väldigt blank ut efter applicering. Jag gillar inte den looken, gärna lystrig, men inte blank. Jag ska prova den i butik o se vad jag tycker vid tillfälle.
 
Så denna gång håller jag mig till min älskade Bare Minerals Prime Time BB Primer Cream med spf 30, den är superbra, ser helt naturlig ut, men jämnar ut hudtonen o gör att man ser fräsch ut. Dessutom är den lättapplicerad o en bra grund att lägga foundation på.
 
Jag kommer att köpa min från CocoPanda denna gång då den är på rea o endast kostar 269 kronor där nu. Här hittar du den.
 
Till top