Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Naglar

Allmänt, naglar Aloe Vera, Haninge, Mimi Nails, Port 73, gelenaglar, mivitotal, naglar, pink and white Permalink0
 
Efter en vinter med nytt jobb, flytt och en hel del storstädning har mina naglar blivit jättesvåra.  De skivar sig och går av samt är väldigt mjuka. Jag läste på en del om vilka vitaminer och mineraler som är bra för naglarna. Det slutade med att jag köpte mig en stor flaska mivitotal som är en flytande multivitamin. Dessutom köpte jag zinktabletter. Käkade dessa i några veckor och hoppades på någon liten förbättring av naglarna..drömde om att få måla dem fina o ha lite längd..
 
Det tar ju dock ganska lång tid innan det syns en förändring. Det krävs ju månader av ändrad kost innan ny välmående o stark nagel växer ut. Så idag tog tålamodet slut o jag tog till fuskmetoden och gjorde gelenaglar i Pink and white på Mimi Nails i Port 73 i Haninge. Naglarna blev jättefina men bemötandet var inte jättebra. Hon som gjorde naglarna talade inte svenska så hon sa inget otrevligt eller så men verkade uttråkad o sur. Hon satt och suckade samt ryckte irriterat i min hand när jag inte höll den så som hon ville. Kommer troligtvis inte gå dit om jag gör naglarna igen eller fyller dessa. Vet dock inte hur benägen jag är att hålla på och fixa fakenaglar.. Sist jag gjorde det var 1996 hos en tjej som hette Vicky och som gjorde naglarna hemma i sin lägenhet i Vårby gård. Hon var superduktig o på den tiden var det ovanligt att ha akryl eller gelenaglar så många kommenterade o tittade minns jag. Nu är det ju nästan halva kvinnliga befolkningen som går o gör naglarna o nagelsalonger finns överallt. 
Så här blev iallafall mina naglar idag:
 
Till top