Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

trött vinterhud - seg bloggare

Allmänt, Hudvård BeautyBay, blogg hudvård, blogga, priori, rengöring med syror, torr vinterhy, ögoncreme Permalink0
 
Vintern har gjort huden torr och glåmig och även mitt bloggande har varit i någon slags vinterdvala. Beställde lite produkter som fick mig att inte kunna hålla mig från att blogga längre! Dessa är dels för att få lite lyster och fukt till den glåmiga torra vinterhuden.
 
Jag köpte bland annat en ögoncreme  samt en AHArengöring från cosmeceticalsmärket Priori. Priori kommer inte att säljas i Sverige längre tyvärr, utan byts ut mot Elizabeth Arden Pro. Därför hade Dermarome utförsäljning av Priori i sin Pop up shop. Kan verkligen rekommendera att signa upp sig och bli medlem i deras Beauty Club eftersom de då och då öppnar en så kallad Pop up shop där man via mail kan gå in om man är medlem. De har då extremt bra priser på high end märken som just Priori, men även många andra, t.ex. Elemis och Matis.
 
Nu går det ju att få tag i det härliga och högkvalitativa märket Priori ändå, det finns på BeautyBay som är ett UKbaserat seriöst skönhetsföretag med många interessanta märken. Du får fri frakt om du handlar för över 179 kr. 
 De produkter jag köpte finns där och är som följer:
 
Denna ansiktsrengöring beskrivs så här på BeautyBay:

Priori® Advanced AHA Gentle Facial Cleanser is a superior anti ageing cleanser which removes all traces of makeup and daily residue.

Enhanced with anti-inflammatory and anti-irritant properties, Advanced AHA Gentle Facial Cleanser gently exfoliates whilst soothing, healing and moisturising the skin. Ideal for all skin types, this delicate cleansing formula lightly lathers to wash away impurities and is free from Fragrances and Oils to prevent irritation.

Advanced AHA Gentle Facial Cleanser is formulated with Priori’s® 13% LCA Complex, unique blend of pH-balanced lactic compound (Lactic Acid & Sodium Lactate) with a multi-functional Antioxidant blend of Vitamins A, C, E and Pro Vitamin A which delivers superior anti ageing benefits to reduce the appearance of fine lines and wrinkles.

An essential step in any skincare regime, Advanced AHA Gentle Facial Cleanser cleanses and exfoliates the skin without compromising the skin barrier function, leaving the skin soft, soothed and radiant.

Jag tycker den låter finfin med 13% mjölksyra, som är tillräckligt milt för att använda varje dag men samtidigt tillräckligt stark för att ha en ordentlig effekt på hudens yta. Jag har inte provat den ännu så jag återkommer med recension.. Du hittar den här för 269 kronor.


Detta ögonserum testade jag för första gången idag så jag kan inte säga något om effekten på huden. Däremot kan jag säga att den kändes mild och skön och gick lätt in i hyn. Så här beskrivs den på BeautyBay, där du hittar den för 477 kronor:
 

Priori® Advanced AHA Smoothing Eye Serum is an award winning anti ageing treatment specifically developed for the delicate eye area.

Infused with Priori’s® 11% LCA Complex, Advanced AHA Smoothing Eye Serum utilises a unique blend of Lactic Acid and Sodium Lactate with an Antioxidant rich blend of Vitamins A, C, E and Pro Vitamin A to protect the skin from free radical damage and diminish the signs of ageing whilst delivering advanced moisturisation.

Advanced AHA Smoothing Eye Serum is also enriched with muscle relaxing Peptide Argirleline, which instantly calms the muscles in the eye area to smooth fine lines and wrinkles. Ideal for all skin types, this technologically advanced eye treatment offers an immediate decrease in the appearance of fine lines whilst reducing under eye puffiness long term.

The luxurious formula helps to rebuild collagen and firm wrinkle-prone areas to visibly decrease the depth and formation of future lines and wrinkles. Advanced AHA Smoothing Eye Serum leaves the delicate eye skin looking soft, smooth and hydrated. 

Mjölksyra samt vitaminkomplex även i denna samt peptider som faktiskt också har bevisad positiv effekt på huden. Här verkar peptiden mot rynkor och svullna ögon. Återkommer med recencion då jag testat den ett tag.

 

 Kan erkänna att det var ytterligare lite fler produkter som kom för att pigga upp sinne och hy i takt med att snön smälter.. Ska presentera dem i nästa inlägg..
 
 
 
 
 
Till top