Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Kicks Beauty Awards favoriter

Produkttips, smink bare minerals primetime bb primer cream, estee lauder sumptuous mascara, hudvårdsblogg, kicks beauty awards, lancome bi facil recension, produktrecensioner Permalink1
 
Kicks.se kan alla skönhetsintresserade nu vara med och rösta fram årets bästa skönhetsprodukter. De produkter som får flest röster av oss kunder kommer att vinna Kicks Beauty Awards 2016. Bland dem som är med och röstar lottas det ut goodiebags med produkter samt presentkort. Mina favoriter bland hudvårdande produkter finns tyvörr inte på Kicks men de har andra produkter jag inte kan klara mig utan. Vilka röstar du på?
Mina favoritprodukter på Kicks är:
 
Sminkborttagning:
Lancome Bi Facil makeup remover.
Den tar lätt bort all ögon makeup, även vattenfast. Den irriterar inte i ögonen och den är dryg. Skiljer sig stort från billigare varianter och jag skulle inte byta ut den. Däremot kommer jag säkert pröva andra bara för att det är kul med nya produkter. På Kicks finns den för 295 kronor.
 
Mascara:
Estee Lauder Sumptuous Extreme Lash Multiplying Volume Mascara.
Detta är den bästa mascaran någonsin för dig som vill tt det ska bli mycket på fransarna, både av volym och längd. Den sitter bra och framförallt går det superfort att få upp volymen. Jag har senaste månaden roat mig med lite andra mascaror för att se om min kärlek till denna är överdriven och det kan jag säga att den inte är. Har nu testat Dior Show som är för torr, YSL som är för torr, 2 av Maybellines Mega mascaror som tar en halv evighet att få volym med för att de är så tunna, och Benifits theyre real som är så naturlig att det ser ut som man är osminkad.
Denna härliga mascara kostar 355 kronor på Kicks.
 
Foundation
Lancome Teint Visionnaire
 
Underbar foundation som ser naturlig ut men ändå täcker väldigt bra. Den blir mer fuktig än torr och lägger sig därför inte i fina linjer eller ser kakig ut. Håller bra under dagen och har inte lämnat min känsliga hud irriterad eller givit mig acne. Det ända negativa med den är att den innehåller kemiskt solfilter vilket jag helst inte vill ha på huden alls. Men jag anser inte att mineralpuder blir lika snyggt så jag väljer ändå denna. Deta för att jag vill ha mycket täckning utan kakighet, en fräsch hud som ser frisk ut helt enkelt.
 
 
Denna finns på Kicks för 428 kronor just nu då de har 20%rabatt på Lancome foundations.
 
Foundationborste
Shiseido Perfect Foundation Brush
Om du vill ha en riktigt bra borste att lägga foundation med och om du vill ha en god täckning rekommenderar jag denna borste. den är lite dyr, men jag har nog haft min i tre år nu och den visar inga tecken på att behöva bytas ut. Det blir stor skillnad på resultatet mot om du applicerar foundation med en sämre borste. Sen funkar ju alltid fingrarna förstås men då går det inte att få samma täckningsgrad som man får med en bra borste.
 
Denna pärla kostar 320 kronor på Kicks.
 
Primer
Bare Minerals Prime Time BB Primer Cream spf 30
 
Denna underbara primer med fysikaliskt solskydd har jag bloggat om tidigare. Den lämnar huden naturlig men med en jämnare och friskare hudton och bättre struktur. Foundationen sitter längre på under dagen och som pricket över i innehåller den ett bra fysikaliskt solskydd med spf 30. Jag har inte använt den så noga under den mörka perioden men nu är det dags att plocka upp den vanan igen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Dorotea Pettersson, tidscoach:

Oj, så svårt. Det får nog bli mitt röda Isadoraläppstift. Inget speciellt alls men jag använder det ofta.

Svar: Härligt med rött läppstift! Huvudsaken är att det är speciellt för dig o att du trivs i det! Jag gillar Isadoras läppstift o läppglans!
Hanna

Till top