Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Bästa rengöringen med syror

Produkttips Ansiktstvätt med lågt pH, Bästa rengöringen, Jan Marini Bioglycolic Face Wash, glykolsyra, hudvårdsblogg, jan marini, skincity Permalink0
 
Som jag skrev tidigare så har jag nu slutat med den rengöring jag använde till kvällsrutinen, Hada Labo AHA+BHA face wash, då den har för högt pH-värde (pH 6.0). På kvällen vill jag ha en rengöring som innehåller syror eller enzymer för att få en daglig exfoliering. Nu är jag alltså på jakt efter en ny rengöring till kvällen. Jag har googlat runt i timmar o ingenting funkar faktiskt. Antingen är pH-värdet för högt eller så innehåller de starka tvålämnen eller något komedogent ämne.
 
Jag vill återigen slå ett slag för Jan Marini Bioglycolic face wash. Jag har i närmare 10 år kört med versionen som är för fet hy, men nu har jag kikat lite på den "vanliga" formulan. Den för fet hy innehåller starka tvålämnen och det vill jag undvika att ha på min hy i ansiktet. Så här beskrivs Bioglycolic Facial cleanser på Skincity:
 
"Bioglycolic Facial Cleanser är en skonsam rengöringslotion, som kan användas på alla hudtyper. Formulan rengör effektivt med milt, utan att torka ut eller irritera huden. Även berikad med sorbitol, som ger huden en mjuk och återfuktad känsla. Innehåller glykolsyra som exfolierar huden för att minimera fina linjer och förbättra hudtexturen. Rengöringen har ett pH på 3.25 och 12% Glykolsyra.
 
Perfekt pH-värde och hög halt glykolsyra, inga konstigheter i ingredienslistan utan bara aktiva ämnen o det som behövs för att få till en bra formula.
 
 
Det ska bli spännande att prova denna som har lite annorlunda formulering än den för fet hy. Nu hade jag turen att Skincity har 20% på Jan Marini så priset blev bara 303 kr. 
 
 
 
 
Till top