Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Recension av Mentholatum - Hand Veil Whitening Hand Cream

Recensioner Hyperpigmentering, Japansk hudvård, Mentholatum hand veil whitening hand cream, Recension handkräm, Yesstyle, asiatisk hudvård, blogg k-beauty, hudvårdsblogg, k-beauty Permalink2
 
 
Denna handkräm var en av de många produkter jag fick hem i min beställning från Yesstyle i slutet av september. Nu har jag provat den i snart en månad, så här kommer alltså recensionen av Mentholatum Hand veil whitening hand cream:

Så här beskrivs handkrämen på Yesstyle:
 
"Enriched with alpha-arbutin and mulberry bark extract, this hand cream promises not only to keep hands soft, hydrated but also fair, smooth and bright all the time without leaving a sticky residue."
 
Pris 44 kr på YesStyle.
 
Handkräm är inget jag prioriterar i vanliga fall. Men efter jag fick mitt senaste barn nu i våras har mina händer känts väldigt torra samt sett lite allmänt trista ut. Därför tittade jag lite på handkrämer och fastnade för denna. Jag har ingen hyperpigmentering på händerna så som jag har i ansiktet. Däremot har jag en glåmig, trist hudton som skulle behöva ljusas upp och återfå sin lyster. Jag behöver fukt och fett för mina nariga händer och gärna något regenererande. Det jag fastnade för med denna handkräm är dess innehåll av alpha arbutin och mullbär som båda är uppljusande.
 
Känslan Den är bra i konsistensen och går lätt in i huden. Den känns dock inte tillräckligt återfuktade för mig. Även direkt efter insmörjningen infinner sig ingen härlig återfuktad eller infettad känsla utan den bara försvinner in i huden. Den känns inte skön utan jag får känslan av att vilja tvätta bort den. Den doftar pudrig ålderdomshemsparfym dessutom. 
 
Funktionen Tror den kan ha en bra uppljusande effekt på huden vid regelbunden användning. Det tar dock mer än en dryg månad att se resultat. Jag har som sagt inga pigmentförändringar på händerna så jag kommer inte plåga mig med denna kräm mer för att invänta dess eventuella uppljusande effekter.
 
Köpa igen Nej det kommer jag inte göra. 
 
Betyg På en skala från 1-10 ger jag denna betyget 3. Med reservation för att det är möjligt att denna handkräm kan vara superbra mot fläckar o ojämn hudton. 
#1 - - Charlotte:

Vilket skönt sätt att beskriva en kräm. Fastnade särskilt för: "Den doftar pudrig ålderdomshemsparfym dessutom. " Bilden blir liksom tydlig.
/C

#2 - - Alexandra:

Nej krämer som inte har en behaglig doft går bort!

Svar: Absolut:)
Hanna

Till top