Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Utena shirohada white pack

Produkttips BareMinerals BB Primer-Cream, Hudvårdstips, Hyperpigmentering, Jämna ut hudtonen, Kbeauty, ansiktsmask recension, asiatisk hudvård, blogg om hudvård, bästa ansiktsmasken Permalink3
 
 
 
 
 
Här är den tredje recensionen i min serie recensioner av asiatiska hudvårdsprodukter. Denna Utena white pack har jag köpt på YESSTYLE för 108 kr.
 
Den här japanska ansiktsmasken är helt underbar! Ingredienslistan är fullproppad med hög koncentration av riktigt fina ämnen som jobbar i huden:
 
Lakritsextrakt som ska vara uppljusande och anti age.
 
Sempervivum tectorum (taklök) som ska vara antiinflammatoriskt och sammandragande
 
Mullbär som ljusar upp o jämnar ut hudtonen
 
Jobs tears som jobbar mot pigmentfläckar, återfuktar och normaliserar talgproduktionen.
 
Dessutom innehåller masken ett 10-tal andra växtextrakt och lera. Hela ingredienslista hittar du här.
 
Den kommer i en praktisk tub och är därmed lätt att använda utan att det blir kladdigt o ohygieniskt. Så skönt att slippa fippla med en spatel.. Masken är vit mask och känns som mjuk luftig lera i kontakt med huden. Den är lättarbetad och doftar milt och gott.
 
Man  applicerar den över hela ansiktet och masserar sedan i ca 30 sekunder o sköljer av. Klart! Perfekt för mig som har bebis nu o inte så mycket tid att joxa med masker.
 
Jag tänkte ändå att " nä det kan inte bli skillnad på huden av att denna är på huden 30 sekunder" så jag måste ju såklart se vad som händer o lämnade den på några minuter efter massagen. Min rödblommighet och ojämna hudton hade verkligen tonats ner o huden såg lugn o dämpad ut. Så härligt!
 
Jag har gjort den ett par gånger till sedan dess, o då lämnade jag den på i cirka 30 sekunder som man ska. Huden känns tydligt lugnad och fräsch. Jag tycker mig ha upptäckt att man får ett ljust glow av masken som kortsiktig effekt just samma dag sedan försvinner den. Men jag ska återkomma o berätta vad jag tycker efter längre tids användning. 
 
 
 
 
#1 - - Åsa:

Åh, tack för tipset. Den ska jag definitivt leta efter och köpa hem när jag åker till Japan om ett par månader.

Svar: Hej Åsa! Åh vad roligt att du ska åka t Japan, blir riktigt avundsjuk! Vad ska du göra där ( förutom att shoppa ansiktsmask)? Kul att du gillade tipset :)
Hanna

#2 - - Fitnessfia:

Intressant, testade många annorlunda produkter (av alla slag) när jag bodde i Tokyo. De är väldigt innovativa japanerna.

Svar: Nej vad roligt att du bott i Japan. Min svärfar är därifrån och jag hoppas också få åka dit framöver, hälsa på sambons släkt o shoppa hudvård o mycket annat förstås. Vad gjorde du där?
Hanna

#3 - - Malin Lundskog:

SÅ ... säkert perfekt för en som inte har småbarn, men inte lägger tid på att joxa. Tack för tips!

Svar: Absolut, kul att du gillade tipset :)
Hanna

Till top