Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Paket fullproppat med asiatisk hudvård

Hudvård, Produkttips Hyperpigmentering, asiatisk hudvård, fuktbomb, nattmask, niacinamide, sleeping mask Permalink2
 
 

Som jag har väntat! Idag fick jag hem mitt paket från Yesstyle fullproppat med härliga hudvårdsprodukter från Japan och Korea främst. Fick rysningar genom hela kroppen av att öppna det paketet kan jag säga.

 
 
Eftersom det har varit total bloggtorka tänkte jag skapa liv i bloggen igen genom att roa mig med att recensera en produkt i taget ur dagens härliga leverans. Jag börjar då med en recension av hur produkten känns på huden och en beskrivning. Sedan återkommer jag med hur produkten fungerat mer långsiktigt.

Hoppas ni tycker det ska bli lika spännande som jag tycker!

Då börjar vi med det mumsiga jag har i ansiktet ikväll:

 

 

Mizon good night white sleeping mask är en nattmask som ska vara intensivt återfuktande samt ge lyster och jämna ut hudtonen. Pris på Yesstyle 140 kronor.

För er som inte är bekant med sovmasker/nattmasker kan jag berätta att det är en ansiktsmask som får verka medan man sover, som en nattkräm men med extra allt. Denna kan man använda varje natt om man vill eller köra ett par gånger i veckan istället för sin vanliga nattkräm. 

 
 
 
 
 

När jag köper hudvård så går jag alltid på ingredienserna, dels att det inte ska innehålla något (eller väldigt lite)som kan ge mig acne eller täppa mina porer, och ingenting som kan irritera huden. Dels att det ska vara aktiva ämnen som hjälper min hy med dess problem.  Denna sleeping mask innehåller massor med godsaker för huden:

Niacinamide och mullbär är ingredienser som verkar på hyperpigmenteringar och ger en jämnare hudton.

Glycerin, hyaluronic acid, trehalose och panthenine hjälper huden att behålla fukt.

Den innehåller lite alkohol men jag såg mellan fingrarna på det eftersom det inte är så stor del och jag går igång så mycket på kombinationen niacinamide och mullbär.

 

Denna ska alltså ge fukt, lyster samt verka mot hyperpigmentering vilket således passar min hy perfekt. Har oerhört torr hud just nu på grund av att jag ammar så jag behöver suupermycket fukt. Mina pigmentförändringar är i någolunda schack men jag är lite flammig och önskar mig en ljusare o jämnare ton över hela ansiktet. Ska bli spännande att se hur denna levererar! 

 

Så här vid första använding kan jag konstatera att huden känns plumpad o återfuktad. Masken har en härlig lätt geleliknande konsistens och och fräsch örtig doft.

 

 Lade först på ett lager lika mycket som jag tar av vanlig nattkräm, det sa slurp o huden hade namminammat i sig allt. Lade efter en stund på ett tjockt lager till, inte som en sedvanlig mask men tillräckligt för att se rejält kladdig ut. Allt sögs upp av huden o nu känns det bara pyttelite klibbigt om man tar på huden. Inget som kommer kladda ner sängkläderna eller sambon m andra ord. Blir sugen på att ta på lite, lite till för den var så ljuvlig men nu låter jag det vara. 

 

Blir som sagt spännande att se hur huden ser ut imorgon samt efter några veckor med denna.

 

#1 - - angelicasvarld.blogg.se:

Men så härligt med lite nya produkter!

#2 - - Anonym:

Åh vad roligt det är att få hem paket man beställt

Till top