Skincares

Här skriver jag om mitt stora intresse hudvård. Om vad som fungerar och vad som inte fungerar.

Recension av sheetmask från koreanska Leaders

Produkttips Hyperpigmentering, Kbeauty, Koreansk hudvård, Leaders step solution white velvet mask, Sheetmask, blogg hudvård, niacinamide Permalink1

 

Leaders step solution white velvet mask mela-off

 
Koreanerna gillar verkligen att ha lååånga namn på produkterna. Lite kul, men trixigt när man ska minnas namn på produkter man gillar.
 
Denna sheetmask säger sig verka mot ojämn hudton, livlös hud som saknar lyster samt grov hy. Beställd från YesStyle för 47 kr för en mask.
 
Efter rengöring lägger man på masken o låter verka på hyn 15-20 minuter. Sedan tar man bort masken o klappar försiktigt in det serum som hyn inte sugit i sig.
 
 
Innehåller niacinamid och inte mindre än tolv olika örtextrakt samt peptider. 
 
Jag tyckte det var väldigt generöst med serum i påsen och masken var rejält blöt. Det ser jag som väldigt positivt då det blir maximalt med nam nam för huden. Jag gick omkring med den så det var inte så att den rann. Den satt ganska bra på ansiktet o kändes len och skön. Serumet/gelén doftade lite diskret örtigt.
 
Jag köpte den här för niacinamidens skull, jag älskar hur min hud blir av niacinamid, mina pigmentförändringar blir mindre synliga, jag får glow och porerna ser mindre ut.
 
 
När jag tog bort masken såg mitt ansikte tyvärr inte alls kul ut, blev besviken! Huden såg lite irriterad ut och när jag klappat in resterande serum från masken så såg jag ofräsch och blank ut. Sen har jag känt mig lite irriterad i hyn hela dagen. Den har dock fått väldigt bra betyg i reviews jag läst lite här och där, många älskar den. Tror helt enkelt det kan vara någon av örterna som min hud inte gillade. 
 
Beställa igen? Troligtvis inte, på en skala från 1-10 där 10 är bästa betyg ger jag den en 3a på grund av att jag inte tålde den.
 
#1 - - Mona:

Jag har väldigt känslig hy, så jag vågar inte prova den. Är den verkligen värd en trea, om du inte tål den?

Svar: Det gör du rätt i, hoppas på att hitta nån riktigt bra fuktgivande sheetmask, då ska jag tipsa:) Hmm jaa, du har nog rätt Mona, poängsättningen blev kanske väl positiv jag ändrar till 2 poäng ;)
Hanna

Till top